Tuesday 1 December 2009

bila kau pergi

bila kau pergi,
termanggu ku sendiri,
tercari-cari jawapan yang ku sendiri tak pasti,
mungkinkah tiada rasa bersalah dalam dirimu kekasih,
aku..hilang kekuatan untuk menghadapi semua ini,

malam..ku diselubungi kabus rindu,
rasa kecewa semakin pantas menusuk kalbu,
adakah ini balasan setimpal bagiku,
kerna pernah menitiskan air mata jernihmu,
aku sangkakan insafku telah meleraikannya,

tulus..ku pernah cuba melupakanmu,
di saat hampir terpadam segalanya dari hati,
kau pula muncul tiba-tiba di malam terakhir,
bersama kata-kata manis meyakinkan diriku,
di saat ketikaku ingin terbang membelah awan biru,

betapa terganggu perasaan ku ini,
seakan-akan terlupa diri ini pernah ditinggalkan,
lidah terkelu seperti mampu memaafkan,
mengapa kau seperti tidak bersalah,
mungkinkah aku ini permainan bagimu,

bila..kau pergi lagi kali ini,
diam membisu tanpa sebarang khabar,
menghancurkan segala yang ku harapkan,
aku kini keseorangan memikirkan,
apakah ini adil bagi diriku,

jangan..kau hadir lagi,
aku rasakan dirimu tidak ku inginkan,
kerna hati ini sudah semakin tegar,
hanya pintaku yang kesekian kali,
bila kau pergi jangan kembali untukku,
selamanya.....

No comments:

Post a Comment